Slut dig til 82 øvrige tilmeldte

Maskiner

I skuret står 2 plæneklippere til fri afbenyttelse og en Jonsered fræser der udlejes.
Brugsvejledningen til fræseren står på den vedhæftede lejeaftale.

Til højre for døren står en benzindunk. Hvis denne er tom og i ikke kan finde et bestyrelsesmedlem, der kan udlevere en ny dunk, fyld da dunken på tankstationen og få pengene af Kassereren.

Lejeaftale til Fræser

Fræseren er udlejet udelukkende til fræsning i egen have, lejen for brug op til 2 timer er 100 kr. Efter endt brug skal fræserens knive vaskes, fremmedlegemer, som rødder, snore m.m. fjernes. Fræseren tankes op inden den sættes på plads. Af sikkerhedsgrunde skal dette gøres udendørs efter maskinen er kølet lidt af.

Brugeren er ansvarlig for skader der sker på maskinen som følge af grov forsømmelighed eller hærværk ved brug af maskinen. Hvis der konstateres fejl på maskinen noteres det nederst på lejeaftalen, hvis fejlen er alvorlig kontaktes kassereren eller formanden.

Lejen på 100 betales på girokortet eller afleveres til et bestyrelsesmedlem.

Inden start af fræseren åbnes benzinhanen og chokeren skubbes til venstre. (disse sidder på højre side af maskinen). Gashåndtaget sættes i positionen ”start” og der trækkes i snoren til maskinen starter og chokeren skubbes tilbage ved stabil motordrift. Gashåndtaget sættes i den ønskede position, giv ikke for meget gas ved bakning.

Under fræsningen skal kørehjulet klappes op, dette gøres ved at trække i hjulet og vippe det opad. Fræserknivene aktiveres ved at det nederste håndtag holdes i bund (den orange låsepal åbnes ved at trykke denne i bund). Maskinen kan sættes i bakgear ved at det øverste håndtag holdes i bund samtidig med at fræser håndtaget også er i bund.

Fræseren stoppes ved at sætte gashåndtaget i ”stop” position.

Husk at skrive hvor længe fræseren har kørt, således at vi kan skifte olie i tide.

• Date Format: DD slash MM slash YYYY
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.